همه چیز درباره باتری سمعک

باتری سمعک همانند همه باتری ها دارای یک قطب + و می باشد و ظاهر آن شبیه به باتری ساعت است. نوع باتری در سلامت و کارکرد سمعک بسیار اهمیت دارد به گونه ای که باتری های بی کیفیت می توانند سمعک شما  را دچار آسیب کنند.باتری های سمعک در 4 سایز مختلف تولید می شود و سایز باتری بر اساس نوع سمعک توسط کارشناس شنوایی انتخاب می شود.

سایزهای مختلف باتری که هرکدام با رنگ و عدد خاصی مشخص می شوند به ترتیب از کوچک به بزرگ شامل:

10 (زرد)

312 (قهوه ای)

13 (نارنجی)

675 (آبی)

 

باتری های سمعک دارای یک برچسب بر روی خود هستند که به محض اینکه شما این برچسب را از باتری جدا کنید باتری فعال می شود بدین معنی که حتی اگر شما از سمعک هم استفاده نکنید باتری مصرف می شود چراکه این باتری ها در تماس با هوا فعال می شوند.

توجه:

1)همه انواع  باتری ها تشکیل شده از یک سری مواد شیمیایی است به همین دلیل باتری سمعک نیز باید دور  از دسترس اطفال یا بزرگسالانی که از سلامت روانی کامل برخوردار نیستند  نگهداری شود(زیرا ممکن است که باتری را قورت بدهند)

2)باتری سمعک را فقط در کلینیک های شنوایی سنجی تهیه کنید.

3) باتری های سمعک دارای یک تاریخ انقضای چند ساله می باشند بنابراین در هنگام خرید به تاریخ انقضای پشت جعبه باتری سمعک توجه کنید.

برند های باتری سمعک:

برندهای مختلفی در دنیا باتری سمعک تولید می کنند اما معروف ترین آن ها به ترتیب:

1-ریوواک

2-دوراسل

3-زیمنس

4-پاوروان

 

عمر باتری به عوامل زیادی بستگی دارد:

1-سایز باتری:

هرچقدر سایز باتری سمعک بزرگتر باشد عمر آن بیشتر است

2-کم شنوایی فرد:

هرچقدر کم شنوایی بیشتر باشد مصرف باتری سمعک بیشتر است چون سمعک انرژی زیادی مصرف می کند تا صدا را بلندتر کند.

3-میزان استفاده از سمعک:

مدت زمان استفاده روزانه از سمعک زیاد باشد باتری سریع تر تمام می شود.

4-برند سمعک:

نوع برند سمعک نیز تا حدی در صرفه جویی از مصرف باتری تاثیرگزار می باشد.

5-نوع سمعک(پیشرفته باشد یا ساده):

معمولا سمعک های ساده چون تکنولوژی ساده ای دارند و به اصطلاح آپشن های زیادی ندارند مصرف باتری آن ها کم است.مصرف باتری یک گوشی ساده در مقایسه با یک گوشی پیشرفته را در نظر بگیرید.گوشی موبایل پیشرفته چون از آپشن های زیادی از جمله دوربین،برنامه های اندرویدی و …. برخوردار می باشد باتری آن سریع تر تخلیه می شود.سمعک نیز از این قاعده مستثنا نیست.

میانگین طول عمر هر باتری:

باتری 10   3-5 روز
باتری 312 5- 7 روز  
باتری 13 7 الی 10 روز  
باتری 675   10 الی 15 روز

توجه:

بسیاری از مراجعه کنندگان در جلسه مشاوره سمعک درمورد قیمت باتری سمعک از ما سوال می پرسند.در پاسخ باید بگوییم که باتری سمعک هزینه زیادی ندارد و به طور میانگین هر ماه حدود 15 هزار تومان بابت باتری سمعک(برند ریوواک) هزینه می شود یعنی در سال تقریبا 180 هزارتومان.برندریوواک نسبت به دوراسل و بقیه برندهای باتری سمعک گران قیمت تر است.

10 نکته مهم جهت صرفه جویی در مصرف باتری:

1- به مدت چند دقیقه صبر کنید

پس از جدا کردن برچسب از باتری، به مدت 2 لی 4 دقیقه صبر کنید تا باتری به اندازه کافی نفس بکشد.اکسیژن  از طریق منفذهای ریز کاملا وارد باتری شده و آن را فعال می کند.

2-باتری سمعک تمیز باشد

سعی کنید که از تمیز بودن  باتری قبل از جایگذاری آن درون سمعک اطمینان حاصل کنید.زیراکه هرگونه آلودگی می تواند منافذ باتری را مسدود کند و میزان ورود اکسیژن به درون باتری را کاهش دهد.می توانید قبل از تماس با باتری دست های خود را شسته و سپس خشک نمایید.

3-در باتری سمعک را باز کنید

 زمانی که از سمعک استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید(مصرف باتری در این حالت کمتر می شود)

4-رطوبت گیر

مواقعی که از سمعک استفاده نمی کنید در باتری سمعک را باز کرده و در کنار رطوب گیر قرار دهید.جذب رطوبت باتری طول عمر آن را بیشتر می کند.

5-تعویض به موقع باتری سمعک

تا زمانیکه باتری ضعیف یا تمام نشده است آن را تعویض نکنید

6:تاریخ انقضا باتری سمعک

قبل  از خرید باتری تاریخ انقضا آن ها چک شود.اگر تاریخ انقضا باتری است از خرید تعداد بالای آن خودداری شود.

7:استفاده از باتری های قدیمی

اگر دو سری باتری در منزل دارید یک سری با تاریخ انقضای کوتاه و سری دوم با تاریخ انقضای بلند مدت،سعی کنید که شما سری اول را که قبلا خریداری کرده استفاده کرده و سری دوم را برای بعد از اتمام سری اول نگه دارید.

8:برچسب باتری سمعک

برچسب باتری را تا زمانی که قصد استفاده از آن را ندارید جدا نکنید.به محض جدا کردن برچسب باتری فعال می شود و چسباندن مجدد برچسب فعالیت باتری را متوقف نمیکند.

9:باتری را در جای سرد و خشک نگهدارید

دمای بالا عمر باتری سمعک را کاهش می دهد.

10:باتری های قابل شارژ

فعلا به صورت گسترده وارد بازار نشده است!

آموزش تعویض باتری:

تعویض باتری سمعک یکی از ضروری ترین کارهایی است که فرد پس از خرید سمعک باید از آن آگاه باشد.تعویض باتری سمعک کاری بسیار آسان است.کافی است که شما قطب + و سمعک را از هم تشخیص دهید و سپس از جهت درست باتری سمعک را وارد درب باتری کنید.سطح صاف باتری سمعک در تمامی مدل ها قطب + و سطح برآمده قطب- می باشد.

درب باتری سمعک نیز به شکل قالب باتری ساخته شده است تا باتری در آن جای گیرد.درب باتری سمعک دارای یک سر باز و یک سر بسته می باشد.

درب باتری را کامل باز کنید تا جایی که باتری بتواند خارج شود.مراقب باشید درب باتری را بیش از حد باز نکنید پرا که ممکن است بشکند.سپس برچسب را از باتری سمعک جدا کنید و 1 دقیقه صبر کنید تا با هوا تماس برقرار کند.این امر باعث می شود که طول عمر باتری سمعک بیشتر شود.سپس باتری سمعک را با روش زیر وارد درب باتری کنید(تعویض باتری در سمعک پشت گوشی و داخل گوشی شبیه به هم است)

 

 

دو نکته درباره تعویض باتری سمعک:

1-جهت خارج کردن و تعویض باتری سمعک می توانید از یک اهنربا ،یک وسیله باریک یا ضربه انگشت استفاده کنید.

2-باتری را از سمت قطب منفی(سطح برآمده باتری)وارد درب باتری کنید.باتری باید کاملا درون درب باتری سمعک جای و شکل بگیرد.اگر بصورت اشتباه و برعکس باتری سمعک را وارد کرده باشید درب باتری سمعک بسته نمی شود.

 

 

چگونه متوجه شویم که باتری سمعک تمام شده است؟

1-سمعک با ارائه صدای بوق اخطار می زند.

2-صدای سمعک قطع می شود.

3-می توانید از تستر باتری استفاده کنید

جهت اطلاع از قیمت انواع باتری سمعک با با ما تماس بگیرید همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انواع برندهای باتری سمعک به بخش باتری سمعک در منوی صفحه اصلی مراجعه کنید.

Leave a Comment